Psa je povremeno potrebno nekuda prevesti. Neki vlasnici često putuju s psima.
Pas se u automobilu ne osjeća ugodno dok se na to ne privikne. Određeni postotak pasa, baš kao i ljudi, pati od bolesti putovanja, nalik morskoj bolesti. Stoga se i psu u automobilu moraju pružiti osnovni uvjeti da se osjeća lagodno i bez straha. Ne zatvarajmo, dakle, psa u prtljažnik u kojem nema svjetla, gdje je izmjena zraka loša i gdje se kadšto zadržavaju otrovni ispušni plinovi. Osigurajmo mu smještaj u kabini, ali nikako ne na prednjem sjedalu, ili pod nogama vozača. To može biti kobno. Također, niti na sjedalu iza vozača jer kod naglog kočenja pas može s nepredvidivim posljedicama dospjeti na vozačevu šiju. Proizvode se i prodaju posebni opasači za pse, koji se poput sigurnosnih pojaseva mogu pričvrstiti na pse i tako ih držati u određenom položaju uz ograničenu slobodu kretanja. No takav opasač može konstruirati svaki malo spretniji vozač - vlasnik psa.
U automobilima s velikim stražnjim prtljažnim prostorom ima mjesta i za psa. Psa koji se tako vozi moramo odgojiti da ne preskače naslone sjedišta i ne uznemirava vozača.
Za vrijeme vožnje psu ćemo omogućiti dovoljno svježeg zraka, odškrinuvši jedan stražnji prozor. No istovremeno valja pripaziti da kroz otvor ne provuče glavu, što za vrijeme vožnje veoma rado čine, jer će mu se oči napuniti prašinom, a mogu nastati i teže posljedice.
Ostavljate li psa u automobilu na parkiralištu, pazite da ima dovoljno zraka i da automobil nije na suncu. Omarica i sunčanica posljedica su isključivo vlasnikove nepažnje.
Ako putovanje traje duže vrijeme, povremeno ćemo stati i pustiti ga da se razgiba, napije vode i obavi nuždu.
Nije dobro hraniti ga neposredno prije putovanja. Velika je vjerojatnost da će ubrzo sve povratiti. Povraća li, inače, za vrijeme vožnje, razgovarajte s veterinarom koji će mu pola sata prije polaska dati tabletu protiv bolesti putovanja.
Ako morate psa prevoziti na veće udaljenosti, i ako to treba učiniti željeznicom ili avionom. Za takav prijevoz pasa postoje određeni zakonski propisi. Željeznički propisi nalažu da pas u grebenu viši od 30 cm putuje u posebnom pretincu službenih kola. Valja mu osigurati vodu, a ako putovanje potraje dulje od 5 sati, potrebno ga je izvesti da obavi nuždu. Psi do 30 cm visine mogu putovati s vlasnikom u putničkom odjeljku, no samo ako drugi putnici to dopuste.
Pri prijevozu avionom pas mora biti zatvoren u sanduk primjerene veličine da bi mogao ustati i okrenuti se, s dovoljnim brojem ventilacijskih otvora i pričvršćenom zdjelicom za vodu i hranu. Prilikom gradnje sanduka valja misliti na mogućnost lomova sanduka i posljedično na ozljede. Dno sanduka mora biti nepropusno za tekućinu, načinjeno, dakle, od lima ili čvrste plastike i prekriveno daskama s mekanim ležajem. Prije putovanja u dogovoru s veterinarom dobro je dati neko sredstvo za umirenje. Nemojte niti pokušavati voditi psa na put autobusom. Tamo za njega nema mjesta.
Ako pak nemate vozilo a morate psa odvesti veterinaru ili negdje, u Zagrebu postoji služba koja se bavi prijevozom psa, poput taxi službe.
Pas se u automobilu ne osjeća ugodno dok se na to ne privikne. Određeni postotak pasa, baš kao i ljudi, pati od bolesti putovanja, nalik morskoj bolesti. Stoga se i psu u automobilu moraju pružiti osnovni uvjeti da se osjeća lagodno i bez straha. Ne zatvarajmo, dakle, psa u prtljažnik u kojem nema svjetla, gdje je izmjena zraka loša i gdje se kadšto zadržavaju otrovni ispušni plinovi. Osigurajmo mu smještaj u kabini, ali nikako ne na prednjem sjedalu, ili pod nogama vozača. To može biti kobno. Također, niti na sjedalu iza vozača jer kod naglog kočenja pas može s nepredvidivim posljedicama dospjeti na vozačevu šiju. Proizvode se i prodaju posebni opasači za pse, koji se poput sigurnosnih pojaseva mogu pričvrstiti na pse i tako ih držati u određenom položaju uz ograničenu slobodu kretanja. No takav opasač može konstruirati svaki malo spretniji vozač - vlasnik psa.
U automobilima s velikim stražnjim prtljažnim prostorom ima mjesta i za psa. Psa koji se tako vozi moramo odgojiti da ne preskače naslone sjedišta i ne uznemirava vozača.
Za vrijeme vožnje psu ćemo omogućiti dovoljno svježeg zraka, odškrinuvši jedan stražnji prozor. No istovremeno valja pripaziti da kroz otvor ne provuče glavu, što za vrijeme vožnje veoma rado čine, jer će mu se oči napuniti prašinom, a mogu nastati i teže posljedice.
Ostavljate li psa u automobilu na parkiralištu, pazite da ima dovoljno zraka i da automobil nije na suncu. Omarica i sunčanica posljedica su isključivo vlasnikove nepažnje.
Ako putovanje traje duže vrijeme, povremeno ćemo stati i pustiti ga da se razgiba, napije vode i obavi nuždu.
Nije dobro hraniti ga neposredno prije putovanja. Velika je vjerojatnost da će ubrzo sve povratiti. Povraća li, inače, za vrijeme vožnje, razgovarajte s veterinarom koji će mu pola sata prije polaska dati tabletu protiv bolesti putovanja.
Ako morate psa prevoziti na veće udaljenosti, i ako to treba učiniti željeznicom ili avionom. Za takav prijevoz pasa postoje određeni zakonski propisi. Željeznički propisi nalažu da pas u grebenu viši od 30 cm putuje u posebnom pretincu službenih kola. Valja mu osigurati vodu, a ako putovanje potraje dulje od 5 sati, potrebno ga je izvesti da obavi nuždu. Psi do 30 cm visine mogu putovati s vlasnikom u putničkom odjeljku, no samo ako drugi putnici to dopuste.
Pri prijevozu avionom pas mora biti zatvoren u sanduk primjerene veličine da bi mogao ustati i okrenuti se, s dovoljnim brojem ventilacijskih otvora i pričvršćenom zdjelicom za vodu i hranu. Prilikom gradnje sanduka valja misliti na mogućnost lomova sanduka i posljedično na ozljede. Dno sanduka mora biti nepropusno za tekućinu, načinjeno, dakle, od lima ili čvrste plastike i prekriveno daskama s mekanim ležajem. Prije putovanja u dogovoru s veterinarom dobro je dati neko sredstvo za umirenje. Nemojte niti pokušavati voditi psa na put autobusom. Tamo za njega nema mjesta.
Ako pak nemate vozilo a morate psa odvesti veterinaru ili negdje, u Zagrebu postoji služba koja se bavi prijevozom psa, poput taxi službe.
Nema komentara:
Objavi komentar
Hvala na čitanju i komentaru